ЗВІТПро роботу з організації інклюзивного вихованнясередньої групи №2 «Cонечко» ДНЗ №12 за 2020-2021 н. р. Інклюзивна освіта, започаткована у нашому закладі, продовжує поширюватися і розвиватися. Вона гарантує те, що діти з особливими освітніми потребами, відвідуючи звичайний дитячий садок, навчаються і виховуються разом зі своїми ровесниками. Ми проводимо послідовну і кропітку роботу з переходу від медичної до соціальної моделі взаємодії з дітьми з інвалідністю шляхом створення умов для інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір. Тож ми, як опорний дошкільний заклад з питань інклюзивного навчання, у 2020-2021 р. продовжили свою роботу в цьому напрямку. Асистентом вихователя працює Свист Ліда Михайлівна.Протягом року педагоги створювали розвиваюче середовище групового приміщення інклюзивної групи. За кошти місцевого бюджету закуплено обладнання і матеріали для інклюзивної групи, а саме: сухий басейн з кульками, м’які крісла-пуфики, ігровий комплекс « Сонечко», набори дидактичних ігор. Завідувач Слободянюк С.О у вересні провела у вересні провела «Офіційний вісник», під час якого відбулося ознайомлення з новими нормативно-правовими документами з організації інклюзивної освіти. Також було оновлено банк даних закладу про дітей з особливими освітніми потребами та інвалідністю. У жовтні відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу про розгляд та погодження з батьками індивідуальної програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Корекційну роботу ми будували з урахуванням вікових особливостей дітей, пов’язаних з характером порушення онтогенезу. У січні вихователі Калакука О.Р , Широка А.П і ассистент вихователя Свист Л.М. провели батьківський всеобуч «Разом долаємо труднощі» та звернули увагу на те, що не завжди вчасно помічені порушення розвитку, відсутні знання про закономірності розвитку дитини і іноді спостерігається байдужість до проблем розвитку дитини, тому психолого-педагогічні знання є важливими для організації життєдіяльності й міжособистісної взаємодії дитини з дорослим. У березні вихователь-методист Мельниченко Н.Б підготувала педагогічну скриньку «Кроки в організації інклюзивної практики», під час якої розповіла про розвивальну діяльність, яка включає в себе розвиток мовлення та уявлень про оточуюче середовище, розвиток пізнавальної сфери, ігрової дослідницької, проектної, графічної та конструктивної діяльності; соціалізацію в умовах сумісного навчання і виховання дітей з обмеженими можливостями. А також звернула увагу на реалізацію корекційної діяльності спеціалістів та програм для творчого розвитку дітей: хореографія, музично-ритмічні заняття, ігротерапія. Під час практичної години «Чарівну силу музики – дітям щодня» музичний керівник Шлийко Л.А практичні вправи по психологічній реабілітації дітей засобами музикотерапії. Протягом року вихователями Широка А.П , Калакука О.Р і асистентом Свист Л.М здійснювалась консультативна психолого-педагогічна допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами. Наприкінці навчально року завідувач , вихователь-методист разом із вихователями інклюзивної групи провели засідання інтелектуального клубу «Поділись думками», де педагоги підвели підсумки роботи за 2020-2021 навчальний рік. На базі старшої групи №2 створено інклюзивну групу – організовано інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами . Групу відвідує 2 дітей з ООП. Асистент вихвателя Свист Ліда Михайлівна продовжує роботу з організації інклюзивного освітнього середовища. РОБОТА З БАТЬКАМИ . КОНСУЛЬТАЦІЇ. .БЕСІДИ. АНКЕТУВАННЯ Вересень – Жовтень * Анкетування батьків дитини з ООП «Особливості поведінки дитини вдома».* Робота з батьками при впровадженні інклюзії в навчальних закладах* Консультація для батьків на тему: “Взаємини з дитиною із особливими освітніми потребами” Листопад- Грудень* Інклюзивна просвіта батьків* Батьківський порадник «Поради батькам щодо роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку».* Пам’ятка «Особливі діти – особливі потреби» Січень- Лютий * Консультація «Мовленнєвий розвиток дошкільників з особливими освітніми потребами».* Анкетування батьків дитини з ООП «особливості поведінки дитини вдома». Березень- Квітень * Консультація «Як розвивати комунікативні навички дитини з гіперактивністю».*Година спілкування: «Психологічна допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами». Травень- Червень * Рекомендації для батьків «Будь другом для своєї дитини».* Обговорення результатів моніторингу ефективності колекційної роботи. (Підбиття підсумків за рік)